De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Wat zijn de kenmerken, oorzaken en oplossingen van het fenomeen kledingoverschot voor fashionretailers en consumenten?

Rechten:

Wat zijn de kenmerken, oorzaken en oplossingen van het fenomeen kledingoverschot voor fashionretailers en consumenten?

Rechten:

Samenvatting

QUOTE “Fashionretailers overspoelen consumenten met het kledingaanbod. Consumenten zijn gewend geraakt aan het ruime aanbod, waardoor zij continu in de verleiding komen om nieuwe kleding aan te schaffen. Zolang consumenten grote hoeveelheden blijven kopen, zullen de fashionretailers het aanbod niet verlagen. Om dit te veranderen moet de attitude van de consument veranderen. Het is van belang dat consumenten in de toekomst nadenken over de invloed die zij hebben op de planeet wanneer zij kleding aanschaffen en wegdoen.” ONDERZOEKSVRAAG Wat zijn de kenmerken, oorzaken en oplossingen van het fenomeen kledingoverschot voor fashionretailers en consumenten? DEELVRAGEN 1. Wat is het imago van de mode-industrie als het aankomt op kledingoverschot? 2. Waar komt het fenomeen kledingoverschot wereldwijd voor? 3. Wat zijn de voornaamste oorzaken van kledingoverschot bij fashionretailers in Nederland? 4. Wat is de invloed van de Nederlandse consument op het probleem van kledingoverschot? >Wat zijn de voornaamste oorzaken van het kledingoverschot? 5. Wat gebeurt er met het kledingoverschot? 6. In hoeverre zoeken fashionretailers en consumenten naar oplossingen of ondernemen ze actie om het kledingoverschot te minimaliseren? ARTIKEL Het artikel is gebaseerd op het onderzoek en is bedoeld om bewustzijn te creëren bij de consument met betrekking tot het probleem van kledingoverschot. De titel van het artikel is: ‘Heb jij een schuldgevoel bij het kopen van kleding?’ Het doel van het artikel is het openen van de ogen van de consument. Door harde feiten in het artikel te plaatsen, hoop ik de consument aan het denken te zetten.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
AfdelingMedia, Creatie en Informatie
Jaar2018
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk