Het participatie effect van de "Ik ga EBM" speelbox bij jongvolwassenen met een ernstig meervoudige beperking
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Het participatie effect van de "Ik ga EBM" speelbox bij jongvolwassenen met een ernstig meervoudige beperking
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Binnen de organisatie Esdégé-Reigersdaal worden belemmeringen ervaren in het participeren van jongvolwassenen met een ernstige meervoudige beperking (EMB) binnen (groeps-)activiteiten op de woonvoorziening en dagbesteding. De "Ik ga EMB" speelbox wordt sinds 10 april 2020 ingezet als onderdeel van een landelijk project met als doel het samenspel binnen gezinnen te vergroten. Doormiddel van literatuuronderzoek, een semigestructureerd interview en een ongestructureerd observatieonderzoek is onderzocht welke invloed deze speelbox heeft op de participatie van jongvolwassenen met EMB binnen (groeps-)activiteiten op een woonvoorziening en dagbesteding van Esdégé-Reigersdaal.

Organisatie | Hogeschool van Amsterdam |
Opleiding | Ergotherapie |
Afdeling | Gezondheid |
Jaar | 2021 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |