De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Vocabulary approach

What is the effect of a new approach to English vocabulary in grade 4?

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Vocabulary approach

What is the effect of a new approach to English vocabulary in grade 4?

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Dit onderzoek is uitgevoerd op een basisschool in Zuid –Afrika. Er is gekeken naar wat het effect zou kunnen zijn van een nieuwe woordenschat aanpak om de Engelse woordenschat in grade 4 te verbeteren. Er is een toets ontwikkeld en afgenomen waarbij getest werd of de leerlingen de woorden beheersen die de desbetreffende leerkracht aangeleerd heeft en er is een toets ontwikkeld en afgenomen waarbij getest werd of de leerlingen de woorden, die aangeleerd zijn door de nieuwe aanpak, beheersen.

Uit dit onderzoek is gebleken dat de leerlingen beter scoorden op de toets van de desbetreffende leerkracht dan de toets n.a.v. de student. Dit is te verklaren doordat de woorden van de desbetreffende leerkracht makkelijker en betekenisvoller voor de leerlingen zijn dan de nieuwe woorden die de student aangeleerd heeft. De leerlingen hebben 3 lessen gespendeerd aan de woorden die aangeleerd werden m.b.v. de ‘ viertakt van Verhallen’. De leerlingen hebben een half jaar kunnen werken aan de woorden die aangeleerd werden door desbetreffende leerkracht.

Toon meer
OrganisatieNHL Stenden Hogeschool
OpleidingOpleiding tot Leraar Basisonderwijs
AfdelingAcademie Primair Onderwijs
PartnersKuyasa Combined School, Stenden South Africa
Datum2016-11-21
TypeBachelorscriptie
TaalEngels

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk