Het toepassen van MI bij fonemisch bewustzijn
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Het toepassen van MI bij fonemisch bewustzijn
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In dit onderzoek is onderzocht wat het effect is van het toepassen van MI van Gardner bij fonemisch bewustzijn. Dit onderzoek is uitgevoerd in groep 2. Om dit te realiseren is er gebruik gemaakt van een controlegroep en een groep waarin MI bij fonemisch bewustzijn werd toegevoegd. Met behulp van een nulmeting is van te voren het niveau van de kleuters getoetst. Dezelfde toets is aan het eind weer afgenomen om zo het verschil tussen de beide groepen te bepalen. De resultaten van de groep waarbij MI is toegevoegd zijn opvallend hoger dan de controlegroep. Hieruit kan worden geconcludeerd dat het toevoegen van MI bij fonemisch bewustzijn een gunstig effect heeft op de resultaten.
Datum | 2015-05-28 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |