Wetenschap en techniek op basisscholen, belangrijk?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Wetenschap en techniek op basisscholen, belangrijk?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In dit onderzoek wordt er gekeken naar onderzoekend en ontwerpend leren binnen het vakgebied wetenschap en techniek. Hierbij is een grootschalig literatuuronderzoek uitgevoerd. De vraagstelling luidt: “Is het mogelijk en noodzakelijk om bestaande technieklessen voor basisschoolleerlingen zo aan te passen dat deze lessen de onderzoekende houding van leerlingen verbetert en dat ze voldoen aan de eisen die gesteld zijn door de overheid in de kerndoelen?”. De verwachting is dat door middel van dit onderzoek, het vakgebied wetenschap en techniek met deze didactische aanpak een betere plaats krijgt in het primair onderwijs.
Datum | 2013-12-19 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |