De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

’Welke handvaten heeft de groepsleerkracht nodig voor het begeleiden van het jonge hoogbegaafde kind en op welke manier kan de groepsleerkracht het kind blijven stimuleren?’

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

’Welke handvaten heeft de groepsleerkracht nodig voor het begeleiden van het jonge hoogbegaafde kind en op welke manier kan de groepsleerkracht het kind blijven stimuleren?’

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In dit onderzoek is het onderwerp ‘Het jonge kind en hoogbegaafdheid’ onderzocht. Het praktijkprobleem kwam vanuit basisschool Instantie(1) in (plaats 1). Op deze school liepen de leerkrachten aan tegen het feit dat ze niet wisten hoe ze met de jonge hoogbegaafde kinderen (kleuters) moesten omgaan en hoe ze deze kinderen konden blijven stimuleren. Vervolgens is uit dit praktijkprobleem de volgende onderzoeksvraag ontstaan: ‘’Welke handvaten heeft de groepsleerkracht nodig voor het begeleiden van het jonge hoogbegaafde kind en op welke manier kan de groepsleerkracht het kind blijven stimuleren?’’. Nadat deze vraag was bedacht, was het uiteraard belangrijk om een aantal deelvragen bij deze vraag te verzinnen. De volgende deelvragen zijn er vanuit de onderzoeksvraag ontstaan:
- Wat is hoogbegaafdheid?
- Hoe wordt een ontwikkelingssprong gesignaleerd bij een jong kind?
- Welke leermiddelen zijn er om jonge hoogbegaafde kinderen te stimuleren?
- Wat is het verschil tussen begaafdheid en hoogbegaafdheid?

Toon meer
OrganisatieNHL Stenden Hogeschool
OpleidingOpleiding tot Leraar Basisonderwijs
AfdelingAcademie Primair Onderwijs
Jaar2016
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk