Breng de natuur de klas in!
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Breng de natuur de klas in!
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Deze scriptie gaat over kinderen die de natuurgerichte intelligentie bezitten, ook wel natuurslimme kinderen genoemd. Deze kinderen leren, meer dan een gemiddeld kind, veel met behulp van de natuur. Dit onderzoek gaat in op het feit dat kinderen steeds minder met de natuur in aanraking komen en beschrijft de oorzaken en gevolgen van deze natuurtekortstoornis in de huidige samenleving en het onderwijs. Vervolgens is een experiment uitgevoerd waarbij is aangetoond dat er een causaal verband bestaat tussen het implementeren van de natuur in rekenlessen en de behaalde toetsscores.
Jaar | 2013 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |