De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Hoe maakt Natuurmonumenten er een beter feest van?

een afnemersonderzoek en marketingonderzoek naar natuurgerichte kinderfeestjes van Natuurmonumenten

Hoe maakt Natuurmonumenten er een beter feest van?

een afnemersonderzoek en marketingonderzoek naar natuurgerichte kinderfeestjes van Natuurmonumenten

Samenvatting

Voor de jeugd heeft Natuurmonumenten allerlei activiteiten ontwikkeld, waaronder natuurgerichte kinderfeestjes. Deze kinderfeestjes dragen bij aan het genieten in de natuur en de bewustwording, doordat kinderen tijdens een feestje in de natuur bezig zijn en tegelijkertijd ook iets leren over de natuur. Er zijn meerdere feestjes, voor verschillende doelgroepen en de feestjes worden op meerdere locaties in Nederland gegeven. Een aantal van de kinderfeestjes worden landelijk gegeven en een aantal feestjes zijn gebiedsspecifiek. Bij Natuurmonumenten is nog niet bekend wat de wensen en behoeften zijn van de aanvragers en deelnemers van hun kinderfeestjes. Verder is onbekend wie de concurrenten zijn van de vereniging op het gebied van haar kinderfeestjes en wat concurrenten aanbieden. Bedrijfsgegevens van de kinderfeestjes worden weinig tot niet geregistreerd en daarom is ook niet bekend hoe vaak ieder feestje wordt geboekt. Bij het voorzien in wensen en behoeften van afnemers, speelt de invulling van marketinginstrumenten een rol. Daarom is de volgende doelstelling opgesteld voor dit onderzoek: Inzicht krijgen in hoe Natuurmonumenten beter kan inspelen op de kenmerken en behoeften van de aanvragers en de deelnemers van hun kinderfeestjes en inzicht krijgen in hoe Natuurmonumenten de marketingstrategie van de kinderfeestjes kan verbeteren. Vanuit deze doelstelling zijn onderzoeksvragen opgesteld: Hoe kan Natuurmonumenten voor de kinderfeestjes die zij aanbiedt, beter inspelen op de kenmerken en behoeften van haar aanvragers en deelnemers? En hoe kan Natuurmonumenten de marketing van haar kinderfeestjes zodanig verbeteren, dat zij betreffende de geselecteerde marketinginstrumenten (product, prijs, promotie, plaats en personeel) zichzelf goed positioneert in vergelijking met andere aanbieders?

Toon meer
OrganisatieVan Hall Larenstein
AfdelingDiermanagement
PartnersHogeschool Van Hall Larenstein
Vereniging Natuurmonumenten
Datum2013-10-10
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk