De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Het perfecte bedrijfsrestaurant : het ontwerpen van een nieuw bedrijfsrestaurant concept

Het perfecte bedrijfsrestaurant : het ontwerpen van een nieuw bedrijfsrestaurant concept

Samenvatting

De opdrachtgever Tweetal Partypeople heeft sinds kort een aantal bedrijfsrestaurants overgenomen. Echter heerst er nog geen echte tevredenheid over het bedrijfsrestaurant concept wat nu van toepassing is.
Tevens wil Tweetal Partypeople in de nabije toekomst meerdere bedrijfsrestaurants over nemen. Door een goed concept het voor bedrijven aantrekkelijk maken om de bedrijfsrestaurants door Tweetal Partypeople te laten runnen.
Om het optimale concept te creëren zijn de bevindingen van dit onderzoek onder te verdelen in drie groepen. Deze zijn:
- Positieve waarnemingen, hier zijn geen verbeteringen nodig;
- Verbetermogelijkheden, bepaalde delen van het huidige concept moeten verbeterd worden;
- Aanvullende mogelijkheden, deze delen zijn niet opgenomen in het oude concept. In het nieuwe concept zullen deze echter wel terug moeten komen.
Positieve waarnemingen:
- Men is tevreden over de kwaliteit van het eten en drinken;
- De huidige bedrijfsrestaurants trekken een voldoende aantal vaste gasten;
- Men is zeer tevreden over het personeel;
- Men is zeer positief over de hygiëne.
Verbetermogelijkheden:
- Er zal een breder aanbod in het assortiment moeten komen;
- De prijzen van de producten worden vrij duur genoemd;
- Er is een nieuwe marketingdoelstelling geformuleerd met een passende marketingstrategie en een goede gebruikswijze van de marketinginstrumenten;
- Er zal meer wisseling binnen het assortiment moeten plaatsvinden;
- De menukaart zal als marketinginstrument moeten worden gebruikt;
Aanvullende punten in het assortiment:
- Er is behoefte aan meer gezonde voeding. Deze zal dus in het basis assortiment opgenomen moeten worden;
- Er is behoefte aan meer biologische producten. Deze zullen dus in het basis assortiment opgenomen moeten worden;
- Er is geen behoefte aan streekproducten
- Gasten willen meer duurzaam zijn. Doormiddel van het zo laag mogelijk houden van de waist kan men duurzamer zijn.

Toon meer
OrganisatieSaxion
AfdelingHospitality Business School
PartnersTweetal Partypeople
Jaar2011
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk