De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

DE INVLOED VAN ONLINE MARKETING OP DE WEBSITE CONVERSIE VAN 100%FAT

DE INVLOED VAN ONLINE MARKETING OP DE WEBSITE CONVERSIE VAN 100%FAT

Samenvatting

100%FAT is een creatief bedrijf dat maatwerk interactieve installaties ontwikkelt en levert aan musea en experience centra. Het bedrijf heeft een wens meer mogelijke klanten te werven via haar social media kanalen en website om zo een betere selectie te kunnen maken voor daadwerkelijke projecten. Het doel van dit onderzoek is om te achterhalen welke toepassing van verschillende online marketing theorieën hier een bijdrage aan kan leveren.
Tijdens dit onderzoek is er gebruik gemaakt van de de design thinking methode zoals onderwezen aan de d.school in Stanford. Deze methode kent vijf stappen, “empathize, define, ideate, prototype en test”. Er zijn prototypes ontwikkeld voor zoekmachine optimalisatie, social media en website usability op basis van verschillende relevante theorieën. De ontwikkelde prototypes zijn vervolgens getest met behulp van de Google Search Console (z.d.), Duda (z.d.) en een A|B test met een groep testpersonen.
Uit de resultaten is gebleken dat zoekmachine optimalisatie irrelevant is voor het converteren van website bezoekers naar klanten, maar dat social media content, wanneer correct toegepast, kan bijdragen aan een toename in het aantal websitebezoekers. Verder is er gebleken dat een website die een vriendelijke en vrijblijvende tone of voice hanteert en genoeg gebruik maakt van visuele media en oproepen tot interactie, een grotere kans heeft om website bezoekers om te zetten naar klanten.
Op basis hiervan wordt aanbevolen om actief social media content te publiceren die oproept tot interactie door middel van links naar de website en om wellicht een vervolgonderzoek te starten naar de effectiviteit van andere media als middel om meer website bezoekers aan te trekken. Ook wordt er aanbevolen om de website te updaten door meer visuele media te gebruiken en teksten te herschrijven om vriendelijker en vrijblijvender te laten klinken.

Toon meer
Trefwoorden
OrganisatieSaxion
OpleidingCreative Media and Game Technologies
Datum2021-01-01
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk