De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

De effectiviteit van MindLight

Wordt de effectiviteit van MindLight beïnvloed door verschillende variabelen (geslacht, leeftijd en computerspelachtergrond) van de respondenten?

De effectiviteit van MindLight

Wordt de effectiviteit van MindLight beïnvloed door verschillende variabelen (geslacht, leeftijd en computerspelachtergrond) van de respondenten?

Samenvatting

MindLight is een computerspel dat ontwikkelt is voor kinderen met angstklachten. Het spel combineert een aantal evidence-based strategieën, waaronder exposure, ontspanning en mindfulness technieken, aandachtsbias modificatie methoden en neurofeedback, die samen een spelwereld produceren waarin kinderen leren om hun angstklachten te beheren en te overwinnen.
De doelstelling van dit onderzoek is het bepalen van de invloed van verschillende variabelen (geslacht, leeftijd en computerspelachtergrond) op de effectiviteit van MindLight. Ook wordt onderzocht of MindLight reduceert met algemene angstklachten of met verschillende soorten angststoornissen. Het onderzoek bestond uit een secundaire analyse van een bestaande dataset van een onderzoek naar de effectiviteit van MindLight van de Radboud Universiteit. Het onderzoek naar effectiviteit maakt gebruik van een voor- en een nameting. De analyse is gedaan bij de respondenten die de interventie MindLight vijf keer hebben ondergaan. Deze gegevens zijn geanalyseerd met behulp van het programma IBM SPSS Statistics 22.

Toon meer
OrganisatieSaxion
OpleidingToegepaste Psychologie
Datum2015-06-01
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk