De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Afstudeeronderzoek naar de online brand identity van 100%FAT

Afstudeeronderzoek naar de online brand identity van 100%FAT

Samenvatting

100%FAT is een creatief bureau en producent van maatwerk interactieve installaties waarmee zij hardware, software en content combineren tot een interactieve installatie of complete experience. 100%FAT wil graag duidelijk maken aan klanten wat ze doen en waarvoor ze te benaderen zijn, dit is (vooral op de huidige website) nog niet duidelijk genoeg. Het doel deze scriptie was om onderzoek te doen naar de (online) brand identity van 100%FAT en dit te vertalen naar een vernieuwde huisstijl en een nieuw ontwerp voor de website.
Het onderzoek is gestart met een interview met de directieleden (de organisatie), om de missie en visie van het bedrijf helder te krijgen. Om inzicht te krijgen in de ervaringen van klanten (de doelgroep) met 100%FAT is er een enquête opgesteld en verstuurd. De ervaringen van klanten benadrukken de identiteit van 100%FAT en geven aan waar nog kansen liggen voor 100%FAT om te verbeteren. Naast deze enquête is er ook een enquête online verspreid, waarbij de duidelijkheid wordt vastgesteld van de huidige website van 100%FAT. Er is ook onderzoek gedaan naar de concurrentie, door middel van een concurrentieanalyse is onderzocht op welke wijze de concurrentie communiceert op de website en op welke wijze de concurrentie haar werk presenteert. Ten slotte is er een trendanalyse uitgevoerd op het gebied van webdesign en online communicatie.
Op basis alle verzamelde informatie is de huisstijl van 100%FAT vormgegeven en is de basis gelegd voor het prototype van de website. De huisstijl is voorzien van een moderne en frisse uitstraling, passend bij de innovativiteit van 100%FAT. Na een brainstormsessie over de website is er een sitemap gemaakt en is er een wireframe voor de website gemaakt.
Vervolgens is het prototype ontworpen en vormgegeven. Ten slotte is het prototype getest onder de doelgroep in de vorm van een doelgroep test en online in de vorm van een user test. Uit de doelgroep test kwam naar voren dat klanten de informatie die zij zoeken gemakkelijk kunnen vinden in het prototype en dat zij vinden dat het nieuwe ontwerp van de website goed past bij de identiteit van 100%FAT. Uit de user test kwam naar voren dat het voor respondenten duidelijk was wat de werkzaamheden zijn van 100%FAT en dat de werkzaamheden en diensten ook veel duidelijker naar voren komen in het nieuwe ontwerp dan op de huidige website.

Toon meer
OrganisatieSaxion
OpleidingCreative Media and Game Technologies
Datum2020-06-01
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk