De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Gastvrij zijn doe je zo....! Een onderzoek naar de succesfactoren van gastvrijheid

Gastvrij zijn doe je zo....! Een onderzoek naar de succesfactoren van gastvrijheid

Samenvatting

In de dienstverlenende sector zien we een verschuiving van de focus op simpelweg de dienst naar een focus op de totale beleving van de dienst. Hierdoor wordt gastvrijheid voor organisaties een onderscheidende factor. Maar wat moet je als organisatie doen om gastvrij te zijn in de ogen van de gast? Waar moet je als organisatie op sturen?
Dit onderzoek omschrijft de zoektocht naar de succesformule voor dienstverlenende organisaties. Vragen vanuit de opdrachtgevers van adviesbureau GUEST vormen de aanleiding voor het inzichtelijk maken van deze succesfactoren. Dit rapport is bedoeld als inspiratie voor andere organisaties in de hospitality branche en als input voor conceptontwikkelingen waar GUEST bij betrokken is. De onderzoeksvraag luidt: Waardoor zijn dienstverlenende organisaties die door gasten als gastvrij worden ervaren succesvol geworden? De succesfactoren van gastvrijheid bij dienstverlenende organisaties zijn in dit rapport in kaart gebracht en op basis hiervan is een advies uitgebracht.

Toon meer
OrganisatieSaxion
AfdelingHospitality Business School
PartnersGUEST
Jaar2010
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk