Meervoud als mentaliteit
Culturele diversiteit in dansvakonderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Meervoud als mentaliteit
Culturele diversiteit in dansvakonderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Verkennend onderzoek naar de mogelijke betekenis en toepasbaarheid van culturele diversiteit in het dansvakonderwijs in het algemeen, en docentenopleidingen in het bijzonder. Het onderzoek is erop gericht om keuzes op curriculum-niveau meer afgewogen te kunnen maken. De bevindingen zijn in de eerste plaats bedoeld als inspiratiebron voor de docentenopleiding dans van de Amsterdamse Hogeschool zelf, maar mogelijk ook voor andere opleidingen die een breder cultureel kader zoeken. Cultureel divers is opgevat als: vertegenwoordiging van niet-westerse culturen. Onderzoek is gepresenteerd op de Conferentie Onderzoek in Cultuureducatie van juni 2007 in Utrecht.
Organisatie | Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten |
Afdeling | Academie voor Theater en Dans |
Breitner Academie | |
Lectoraat | Lectoraat Kunsteducatie |
Jaar | 2006 |
Type | Rapport |
Taal | Nederlands |