Beleving in muziek met alle zintuigen
Didactiek voor speciaal onderwiis ook geschikt voor onderbouwWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Beleving in muziek met alle zintuigen
Didactiek voor speciaal onderwiis ook geschikt voor onderbouwWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Beleving in Muziek (BiM)-lessen zijn ontworpen voor zeer laag functionerende leerlingen. Muziekdocent Vincent Lamers blogt over de verbluffende resultaten die hij bij deze doelgroep bereikt met de methode, die nu tien jaar bestaat. Volgens hem is BiM zeker ook geschikt voor muziekles aan kinderen in de onderbouw van het reguliere basisonderwijs
Organisatie | Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten |
Afdeling | Breitner Academie |
Lectoraat | Lectoraat Kunsteducatie |
Jaar | 2018 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |