De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Identiteit - waardering

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Identiteit - waardering

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Dit onderzoek is geschreven rondom het thema waardering. De kinderen van groep 3 zijn hele lieve en rustige kinderen. Maar de kinderen zijn ook verwend, ze krijgen vaak wat ze willen hebben en hebben dan ook veel spulletjes. Daardoor kunnen zij soms niet goed inschatten wat van waarde is en wat niet. Door het onderzoek wil ik de kinderen kritisch laten nadenken over wat er nu echt belangrijk is, zijn dat spullen of misschien iets anders? En kun je ook gelukkig zijn wanneer je niet zoveel spulletjes hebt? Niet alleen een kritische houding en het vormen van een mening is belangrijk, maar ook dat de kinderen goed naar elkaar luisteren en ook elkaars mening respecteren en begrijpen.
Om goed aan het praktijk gedeelte te kunnen beginnen van dit onderzoek heb ik me eerst verdiept in de theorie, zowel levensbeschouwelijke als algemene theorie. Dit heb ik gedaan vanuit verschillende invalshoeken om zo goed beeld te krijgen over het thema. Na alle theorie te hebben bestudeerd is er een lessenreeks ontworpen rondom het thema. Als inleiding bedenken de kinderen wat zouden doen met tien miljoen, daarna hebben we een aantal gesprekken over wat er belangrijk is het leven en waar je gelukkig van wordt en of dit met elkaar in verband staat.
Als afronding wordt er gereflecteerd en geëvalueerd.

Toon meer
OrganisatieAvans Hogeschool
AfdelingPABO Academie voor Pedagogisch Onderwijs
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk