De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Onderzoek kernopgave identiteit

Respect in de klas

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Onderzoek kernopgave identiteit

Respect in de klas

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In dit onderzoek wordt aandacht besteed aan respect. Bij dit onderzoek hoort de volgende onderzoeksvraag: Hoe zorg ik er in de klas voor dat kinderen meer respect ontwikkelen voor elkaars geloof/levensvisie en dat de sfeer in de groep hierdoor verbetert? Er zal gekeken worden naar de rol van respect binnen het Hindoeïsme, het Boeddhisme, het Jodendom, het Christendom en de Islam. En welk effect respect heeft in een klas. Naarmate het onderzoek vordert wordt de doelstelling gemaakt: Door het met kinderen te hebben over de aspecten van respect en dit ook via verschillende werkvormen aan te bieden gaan we er in de klas voor zorgen dat we elkaar meer gaan waarderen en respecteren en zo de sfeer verbeteren.
Hierin ziet u dat het niet meer gaat om verschillende geloven en levensvisie, maar echt puur om aspecten van respect. Om aan de doelstelling te kunnen voldoen zijn er verschillende activiteiten ontworpen die zijn uitgevoerd in groep 4 op Kbs St. Joseph te Breda. Deze activiteiten hebben er uiteindelijk toe geleid dat de sfeer in deze klas is verbeterd.
Nadat het onderzoek is uitgevoerd wordt er teruggekeken naar de opgedane ervaringen en inzichten van de onderzoeker en hoe dit het handelen van de onderzoeker veranderd heeft.

Toon meer
OrganisatieAvans Hogeschool
AfdelingPABO Academie voor Pedagogisch Onderwijs
PartnersKBS St. Joseph te Breda
Datum2013-05
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk