De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Ik ben wie ik ben en mag zijn wie ik ben!

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Ik ben wie ik ben en mag zijn wie ik ben!

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Dit is een onderzoek geweest naar de wijze waarop het zelfbesef bij kinderen ontstaat en op welke manier dit zich ontwikkeld. Hierbij is vanuit verschillende invalshoeken de ontwikkeling belicht. De hoofdvraag was ik ben wie ik ben en mag zijn wie ik ben. Om hier een antwoord op te geven is er eerst een theorie studie geweest naar het zelfbeeld, zelfbesef en naar de ontwikkelingsbehoeften van leerlingen. Hieruit is een innovatief plan opgesteld en hieraan is later in de praktijk vorm gegeven. Na uitvoering van de activiteiten is dit geevalueerd en is er gekeken of dit overeen kwam met de vooraf gestelde hypothese. Uit de opgedane ervaring theorie/praktijk is een aanbeveling opgesteld. Hierin is beschreven hoe je er in de praktijk voor kunt zorgen dat kinderen zich gewaardeerd voelen en mogen zijn wie ze zijn.

OrganisatieAvans Hogeschool
AfdelingPABO Academie voor Pedagogisch Onderwijs
Datum2012-12
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk