De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Vertrouwen

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Dit onderzoek bestaat uit twee delen: een theoretisch deel en een praktijkdeel. Het theoretisch deel start met een voorwoord en een inleiding. Hierin wordt het onderzoeksonderwerp en de relevantie daarvan, mijn mening op het onderwerp en de reflectie op de ontwikkeling van mijn professionele identiteit toegelicht.
Om me te kunnen verdiepen in het onderwerp ‘vertrouwen’ heb ik de volgende vragen opgesteld:
Onderzoeksvraag
Hoe kan ik met leerlingen door middel van verhalen uit het christendom de waarde van vertrouwen verkennen?
Deelvragen
Levensbeschouwelijk perspectief
- Wat is vertrouwen volgens het christendom?
- Hoe is vertrouwen terug te zien in het christendom?
- Wat is de betekenis van Bijbelverhalen, hoe moeten deze gelezen worden?
Pedagogisch perspectief
- Wat is vertrouwen?
- Waarom is vertrouwen belangrijk tussen mensen?
- Waarom is vertrouwen belangrijk in het onderwijs?
Ontwikkelingspsychologisch perspectief
- Waaruit bestaat vertrouwen bij leerlingen van 8-9 jaar?
- Hoe is het vertrouwen tussen leerlingen van 8-9 jaar opgebouwd?
- Hoe uit vertrouwen zich bij volwassen mensen?
Eigen leervraag
- Hoe pas ik de overtuigingen uit het christendom op een vernieuwende manier toe in mijn (godsdienst)onderwijs?
- Wat vind ik belangrijk aan het christendom?
- Wat spreekt me aan in het christendom?
- Wat uit het christendom wil ik overdragen aan mijn leerlingen?

Toon meer
OrganisatieAvans Hogeschool
OpleidingLeraar Basisonderwijs
AfdelingPABO Academie voor Pedagogisch Onderwijs
PartnersBasisschool Marcoen
Datum2014-05-06
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk