De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Implementatie van incident en problem management bij MIV

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Implementatie van incident en problem management bij MIV

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Dit productverslag is geschreven in het kader van mijn afstudeeropdracht, die ik in 2010 en 2011 heb
uitgevoerd.
Hierin beschrijf ik de activiteiten die ik heb uitgevoerd en de producten die ik heb opgeleverd.
Hiermee wil ik aantonen dat ik de opdracht heb uitgevoerd volgens de vereisten van de opleiding
Bedrijfskundige Informatica van de Avans Hogeschool te Breda.
De doelstelling van het project was:
Het inrichten en implementeren van incident management en problemmanagement, teneinde inzicht te krijgen in
de kwaliteit van, en controle te krijgen over de door DIM-MIV beheerde omgeving,
door:
het vaststellen van de eisen en wensen van de gebruikersorganisatie, DIM-MIV en AIT ten aanzien van incident
en problem management, het vastleggen van afspraken over incident management en problem management, het
implementeren van deze afspraken, het rapporteren over de naleving van deze afspraken, en het informeren van
de gebruikersorganisatie over de kwaliteit van de informatievoorziening.
Om dit doel te halen zijn een aantal activiteiten gedefinieerd in een Plan van Aanpak. Deze zijn volgens dit Plan
uitgevoerd.
De activiteiten hebben uiteindelijk geleid tot oplevering van procesontwerpen voor incident en problem
management. Ook is documentatie voor gebruikers en beheerders gemaakt.
De nieuwe processen zijn op 1 juni 2011 in gebruik genomen. Hiermee is de doelstelling van het project gehaald.
Om het proces verder te ontwikkelen en verbeteren zijn enkele aanbevelingen gegeven:
· Er dient na enige tijd een evaluatie onder de beheerders te worden uitgevoerd;
· Er dient een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd te worden;
· De processen moeten worden geconsolideerd in de nieuwe afdeling DDM.
· Er dient een SLA te worden opgesteld;
· De service items in HPSD dienen verder gedetailleerd te worden.

Toon meer
OrganisatieAvans Hogeschool
AfdelingAIB Academie voor ICT en Business
Datum2011-06
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk