De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Zelfinzicht en de levensbeschouwelijke ontwikkeling van leerlingen 4-havo

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Zelfinzicht en de levensbeschouwelijke ontwikkeling van leerlingen 4-havo

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

James Fowler ontwikkelde een theorie waarin de levensbeschouwelijke ontwikkeling ingedeeld wordt in verschillende fases. Ik heb deze theorie toegepast in een 4-havo klas door een experiment uit te voeren. De resultaten van dit experiment wijken sterk af van de onderzoeksresultaten van Fowler; de rest van het onderzoek brengt in kaart welke pedagogische en didactische noties van belang zijn voor dergelijk onderzoek en waarom het vooronderzoek onvoldoende valide en betrouwbaar was. De scriptie mondt uit in een heel aantal aanbevelingen op pedagogisch en didactisch gebied.

OrganisatieChristelijke Hogeschool Ede
OpleidingLeraar Godsdienst/Levensbeschouwing
PartnersWartburg College loc. Guido de Brès, Rotterdam
Jaar2018
TypeMasterscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk