Het doet ertoe!
Een toegespitst onderzoek naar het vormgeven van de levensbeschouwelijke identiteit op CSG De Lage WaardWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Het doet ertoe!
Een toegespitst onderzoek naar het vormgeven van de levensbeschouwelijke identiteit op CSG De Lage WaardWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Het onderzoek verricht een verkennende analyse naar het vormgeven van de christelijke identiteit op perspectiefscholen en CSG De Lage Waard in het bijzonder. Het onderzoek is tweeledig en bestaat uit zowel literatuur- als praktijkonderzoek. Het literatuuronderzoek richt zich op het fenomeen ‘identiteit’ en naar het vormgeven van de christelijke identiteit op een aantal voortgezet onderwijs scholen. Het praktijkonderzoek bestaat uit focusgesprekken met verschillende stakeholders van CSG De Lage Waard om de beleving van de huidige identiteit helder te krijgen en vervolgens te achterhalen welke visie deze stakeholders hebben als het gaat om het vormgeven van de identiteit op deze school. Het onderzoek sluit af met een aantal gerichte praktische aanbevelingen om de christelijke identiteit op CSG De Lage Waard toekomstbestendig vorm te geven.
Organisatie | Christelijke Hogeschool Ede |
Opleiding | Leraar Godsdienst/Levensbeschouwing |
Jaar | 2017 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |