De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Dagmenu of lopend buffet?

Het effect van mind-mapping bij natuuronderwijs

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Dagmenu of lopend buffet?

Het effect van mind-mapping bij natuuronderwijs

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Het onderzoek heeft een antwoord opgeleverd op de volgende vraag:

‘Heeft het aanbieden van leerstof bij natuur onderwijs in de vorm van een mind-map positieve of negatieve invloed op de leerresultaten van kinderen?’

Het doel van het onderzoek was de effecten onderzoeken van mind-mapping bij het vak natuuronderwijs.
In de analyse heb ik de resultaten van de experimentengroep met de hele controlegroep vergeleken.
De conclusie die uit dit onderzoek is gekomen is dat het aanbieden van leerstof bij natuuronderwijs in de vorm van een mind-map een positief effect heeft op de leerresultaten van kinderen. Mijn conclusies uit de literatuur over het feit dat mind-mapping een positief effect zou moeten hebben op de leerstof sluit dan ook aan bij mijn praktijkonderzoek.

OrganisatieChristelijke Hogeschool Ede
OpleidingLeraar Basisonderwijs
AfdelingAcademie Educatie
Datum2011-12-13
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk