Lezen is weer leuk!
Een onderzoek naar de invloed van leesplezier op het begrijpend lezenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Lezen is weer leuk!
Een onderzoek naar de invloed van leesplezier op het begrijpend lezenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Taaldeskundigen merken terecht op dat begrijpend lezen in het basisonderwijs te weinig aandacht krijgt. Veel scholen willen wel werken aan een beter niveau begrijpend lezen, maar zowel de kinderen als de leerkrachten hebben er geen plezier in.
In dit onderzoek ben ik dan ook op zoek gegaan naar het antwoord op de vraag in hoeverre leesplezier invloed heeft op het niveau begrijpend lezen. Daarbij heb ik specifiek gekeken naar de zwakke lezers. Door lezen kun je immers veel meer leren dan je denkt!

Organisatie | Christelijke Hogeschool Ede |
Opleiding | Leraar Basisonderwijs |
Afdeling | Academie Educatie |
Datum | 2011-12-16 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |