De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Massa of Community?

Een onderzoek naar online crowdfunding

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Massa of Community?

Een onderzoek naar online crowdfunding

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Door middel van uitgebreid literatuuronderzoek en interviews is bekeken hoe de ontwikkelingen op het internet de fondsenwerving beïnvloedden, en hoe dit uiteindelijk leidde tot de geboorte van het fenomeen crowdfunding. Op basis van deze observaties, en met behulp van de kennis van experts en betrokkenen in de wereld van fondsenwerving (interviews), is een model opgesteld. Dit model is gebaseerd op enkele basisprincipes voor een succesvolle online crowdfundingcampagne.

OrganisatieChristelijke Hogeschool Ede
OpleidingCommunicatie
AfdelingAcademie Journalistiek & Communicatie
Jaar2012
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk