De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Empirische ethiek en morele vorming van bachelor studenten Verpleegkunde

Resultaten van twee jaar lectoraat Verpleegkundige Beroepsethiek (2009-2010 en 2010-2011)

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Empirische ethiek en morele vorming van bachelor studenten Verpleegkunde

Resultaten van twee jaar lectoraat Verpleegkundige Beroepsethiek (2009-2010 en 2010-2011)

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Sinds 2009 kent de Academie Gezondheidszorg van de Christelijke Hogeschool Ede het lectoraat Verpleegkundige Beroepsethiek. Het lectoraat doet praktijkgericht onderzoek naar het vermogen van verpleegkundigen om in de eigen werkprocessen en overlegvormen over goede zorg te reflecteren en te overleggen, zodat zij bijdragen aan de morele kwaliteit van de zorgpraktijk. Anders gezegd, door beschrijvende (in plaats van voorschrijvende) ethiek ontwikkelt het lectoraat kennis die kan bijdragen aan morele vorming van bachelor verpleegkundestudenten.

OrganisatieChristelijke Hogeschool Ede
OpleidingVerpleegkunde
LectoraatVerpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
Gepubliceerd inOnderwijs en Gezonheidszorg BPM Medica, Amsterdam, Vol. 36, Uitgave: 6, Pagina's: 3-7
Datum2014-03-11
TypeArtikel
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk