Filosoferen met kinderen
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Filosoferen met kinderen
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Kunnen kinderen filosoferen? In dit onderzoek wordt er gekeken naar filosoferen met kinderen. In hoeverre zijn kinderen in staat om te filosoferen en wat voor positieve invloed filosoferen heeft op de geloofsontwikkeling van kinderen en de geloofsvragen.
Om deze vraag te onderzoeken, zijn er enquêtes afgenomen bij groep 5 leerlingen. De ene groep heeft daarna filosofielessen gehad, de andere groep heeft de normale Bijbellessen gevolgd. Daarnaast zijn er ook nog deskundigen geïnterviewd om antwoord te krijgen op de hoofdvraag.
Organisatie | Christelijke Hogeschool Ede |
Opleiding | Leraar Basisonderwijs |
Jaar | 2013 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |