De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Budget or no budget

Hoe kan Volkswagen Bedrijfswagens de verbeteringen van de geheel vernieuwde website www.vwbedrijfswagens.nl doelgroepgericht communiceren, zodat de bruikbaarheid van de diverse functies van de website voor elke doelgroep duidelijk wordt?

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Budget or no budget

Hoe kan Volkswagen Bedrijfswagens de verbeteringen van de geheel vernieuwde website www.vwbedrijfswagens.nl doelgroepgericht communiceren, zodat de bruikbaarheid van de diverse functies van de website voor elke doelgroep duidelijk wordt?

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Achtergrond: Het onderwerp van de scriptie is de nieuwe website van Volkswagen Bedrijfswagens, www.vwbedrijfswagens.nl. Het doel van de nieuwe website is om de klant optimaal te kunnen ondersteunen in de gehele klantlevencyclus. De website bedient onder andere de consumenten, zakelijke beslissers, dealers, de fabriek en collega’s binnen Pon Automobielhandel.
Doel van het onderzoek: Het doel van het onderzoeks is het in kaart brengen van de verbeterpunten en de diverse doelgroepen van de website, zodat er een advies gevormd kan worden over de communicatie over de vernieuwde website.
De hoofdvraag: Gedurende het onderzoek stond de volgende vraag centraal: Hoe kan Volkswagen Bedrijfswagens de verbeteringen van de geheel vernieuwde website www.vwbedrijfswagens.nl doelgroepgericht communiceren, zodat de bruikbaarheid van de diverse functies van de website voor elke doelgroep duidelijk wordt?
Methode: Door desk- en fieldresearch zijn de hoofdvraag en deelvragen beantwoord.
Conclusie: De kern van het doelgroepgericht communiceren is om er over na te denken en af te wegen via welke kanalen met welke boodschap en in welke woorden de doelgroep wordt aangesproken. De website heeft veel verbeterpunten en nieuwe opties, maar deze zijn niet allemaal interessant voor de websitebezoeker. Daarom is het belangrijk dat in de boodschap met daarin de functies voor al de ‘whats’s in it for me ?’ vraag beantwoord wordt voor de doelgroep. De inzet van de middelen ligt aan het budget. Bij budget zal de inzet van een visueel medium er voor zorgen dat de boodschap het beste blijft hangen bij de doelgroep.

Toon meer
OrganisatieChristelijke Hogeschool Ede
OpleidingCommunicatie
AfdelingAcademie Journalistiek & Communicatie
Jaar2013
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk