De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Verrijking dichtbij

Onderzoek naar de invloed van een verrijkingsprogramma – geënt op de doelen leren leren, leren denken en leren leven – op de betrokkenheid van (hoog) begaafde leerlingen in het basisonderwijs

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Verrijking dichtbij

Onderzoek naar de invloed van een verrijkingsprogramma – geënt op de doelen leren leren, leren denken en leren leven – op de betrokkenheid van (hoog) begaafde leerlingen in het basisonderwijs

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Het gaat om een onderzoek naar de invloed van een verrijkingsprogramma op de betrokkenheid van (hoog) begaafde leerlingen. Met inzet van een eigen ontwerp waarbij er een verrijking van onderwijs plaatsvindt dichtbij de leerlingen zelf. Het gaat om hun bewustwording van en het werken aan hun eigen leerontwikkeling. In het eigen ontwerp staan de doelen leren leren, leren denken en leren leven centraal. De leerlingen worden geconfronteerd met leerdoelen o.a. gericht op metacognitie. Vervolgens is de vraag of deze manier van werken een positieve invloed heeft op de betrokkenheid van (hoog) begaafde leerlingen. Er blijkt nog een wereld te winnen met betrekking tot aantrekkelijk en uitdagend onderwijs voor (hoog) begaafde leerlingen en ik hoop met mijn onderzoek en met inzet van een nieuw ontwerp een vernieuwende bijdrage hieraan te kunnen leveren.

OrganisatieChristelijke Hogeschool Ede
OpleidingLeraar Basisonderwijs
AfdelingAcademie Educatie
Jaar2012
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk