De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Online Video : een zoektocht naar strategisch gebruik & optimale toepassing

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Online Video : een zoektocht naar strategisch gebruik & optimale toepassing

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Kijk jij ook naar filmpjes via internet? Of heb jij je eigen Youtube kanaal? Dan heb je misschien wel dagelijks te maken met het onderwerp van mijn afstudeerscriptie: online video (OV). Inmiddels zitten jongeren al langer achter het internet dan achter de televisie. Online filmpjes kijken vormt een speerpunt binnen de internet activiteiten. Voor organisaties biedt dit nieuwe medium verrassende mogelijkheden. Tijd om er eens onderzoek naar te doen, dus!

Tijdens mijn afstudeerstage bij Jong Katholiek ontwikkelde ik de eerste kerkelijke internetserie van Nederland: Schitterend. Als producer merkte ik dat er zoveel bij komt kijken! Alleen de productie van het materiaal is niet genoeg. Zo heeft de organisatie een mooie website nodig, kennis van het internetlandschap en een goede strategie en promotie. Het gehele proces bracht ik in kaart in vijftien stappen van de VOP: het Video Online Productieproces. Ook ontwikkelde ik het Brusche model voor online video. Dit kunnen organisaties gebruiken om te kijken of het haalbaar is om optimaal met online video aan de slag te gaan.

Toon meer
OrganisatieChristelijke Hogeschool Ede
OpleidingCommunicatie
Datum2009-09-14
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk