De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Ik zie ik zie wat jij niet ziet

Een praktijkgericht onderzoek naar effectieve taalontwikkeling bij jonge kinderen door interactie en intrinsieke motivatie

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Ik zie ik zie wat jij niet ziet

Een praktijkgericht onderzoek naar effectieve taalontwikkeling bij jonge kinderen door interactie en intrinsieke motivatie

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Praktijkgericht onderzoek naar de effectieve taalontwikkeling bij het jonge kind, door interactie gericht op eigen ervaringen ontstaat intrinsieke motiovatie. Dit onderzoek belicht een andere manier van aanbieden van taalonderwijs: niet volgens een methodische wijze , maar op een manier die de eigen ervaringen van kinderen als uitgangspunt neemt. Door hiervan op een bepaalde manier gebruik te maken kunnen deze eigen ervaringen worden ingezet om bij kinderen taal te ontwikkelen en te verwerven . Dit is het uitgangspunt van de werkwijze taalvorming.

OrganisatieChristelijke Hogeschool Ede
OpleidingLeraar Basisonderwijs
AfdelingAcademie Educatie
Datum2012-02-03
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk