De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

De hechting zonder verdoving.

Een onderzoek naar de invloed van een onveilige gehechtheidsrelatie op de sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling van het kind in de leeftijd van negen tot twaalf jaar, en de begeleiding die de leerkracht daarbij kan bieden tijdens die basisschoolperiode.

Rechten: Alle rechten voorbehouden

De hechting zonder verdoving.

Een onderzoek naar de invloed van een onveilige gehechtheidsrelatie op de sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling van het kind in de leeftijd van negen tot twaalf jaar, en de begeleiding die de leerkracht daarbij kan bieden tijdens die basisschoolperiode.

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

​Het doel van het onderzoek is om vast te stellen welke handelingsbekwaamheden een leerkracht in het basisonderwijs nodig heeft, om professioneel om te gaan met een leerling met een onveilige gehechtheidsrelatie.

‘’Op welke manier kun je kinderen (van groep 5 - 8) met een onveilige gehechtheidsrelatie begeleiden bij hun sociaal- emotionele en cognitieve ontwikkeling, en wat vraagt dit aan handelingsbekwaamheden van leerkrachten?’’

Het onderzoek geeft hierbij inzichten om kinderen beter te begrijpen, de leerkracht in zijn of haar kracht te zetten, en uiteindelijk aan te sluiten bij wat het kind nodig heeft om te ontwikkelen.​

OrganisatieChristelijke Hogeschool Ede
OpleidingLeraar Basisonderwijs
Jaar2018
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk