Zelfinzicht en de levensbeschouwelijke ontwikkeling van leerlingen 4-havo
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Zelfinzicht en de levensbeschouwelijke ontwikkeling van leerlingen 4-havo
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
James Fowler ontwikkelde een theorie waarin de levensbeschouwelijke ontwikkeling ingedeeld wordt in verschillende fases. Ik heb deze theorie toegepast in een 4-havo klas door een experiment uit te voeren. De resultaten van dit experiment wijken sterk af van de onderzoeksresultaten van Fowler; de rest van het onderzoek brengt in kaart welke pedagogische en didactische noties van belang zijn voor dergelijk onderzoek en waarom het vooronderzoek onvoldoende valide en betrouwbaar was. De scriptie mondt uit in een heel aantal aanbevelingen op pedagogisch en didactisch gebied.
Organisatie | Christelijke Hogeschool Ede |
Opleiding | Leraar Godsdienst/Levensbeschouwing |
Partner | Wartburg College loc. Guido de Brès, Rotterdam |
Jaar | 2018 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |