De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Informatie op bestelling?

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Informatie op bestelling?

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

De afdeling Corporate Communicatie van Deli XL krijgt op verschillende manieren signalen binnen over ontevredenheid van medewerkers over de interne communicatie. Dit ondanks de positieve uitslagen van het meest recente medewerker tevredenheid onderzoek (2010).

De hoofdvraag waar dit onderzoek antwoord op geeft, luidt als volgt: hoe kan een organisatie haar interne communicatiebeleid inrichten en haar interne communicatiemiddelen inzetten om het verantwoordelijkheidsgevoel van haar medewerkers aan te spreken om zelf zorg te dragen voor de vervulling van hun informatiebehoeften, en welke rol kan de communicatieafdeling hierbij het beste aannemen? Om hier achter te komen is er gekeken naar de visie van Deli XL op interne communicatie, de informatiebehoeften van medewerkers en de samenwerking van de afdeling CC met andere afdelingen.

Al met al kan de hoofdvraag zoals die hierboven is omschreven, als volgt worden beantwoord:
- Start dialoog tussen de directie, de communicatieafdeling en medewerkers;
- Neem kritiekpunten van een bepaalde visie op interne communicatie weg;
- Maak gebruik van doelgroepsegmentatie op basis van gedifferentieerde werkwaarden;
- Creëer een intranetomgeving waarin makkelijk en snel kan worden ingespeeld op informatiebehoeften van medewerkers;
- Breng de informatiebehoeften van medewerkers tweejaarlijks in kaart en evalueer tweejaarlijks het interne communicatiebeleid;
- Promoot en profileer de communicatieafdeling binnen de organisatie.

Toon meer
OrganisatieChristelijke Hogeschool Ede
OpleidingCommunicatie
Jaar2011
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk