De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Imago en de veehouderij: be good and tell it

Een kwalitatief onderzoek naar hoe communicatie kan bijdragen aan een duurzamer imago van de intensieve veehouderij onder consumenten

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Imago en de veehouderij: be good and tell it

Een kwalitatief onderzoek naar hoe communicatie kan bijdragen aan een duurzamer imago van de intensieve veehouderij onder consumenten

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

De intensieve veehouderij in Nederland kampt met een negatief imago op het gebied van duurzaamheid. Dit negatieve imago heeft drie hoofdoorzaken: de veranderingen in het communicatielandschap, het negatief neerzetten van vlees in relatie tot klimaat door consumenten en media, en een gebrek aan communicatie tussen de stakeholders van de sector.

Het doel van dit onderzoek is zicht geven op hoe communicatie een bijdrage kan leveren aan het creëren van een duurzamer imago van de intensieve veehouderij onder consumenten. Hiervoor werd de volgende onderzoeksvraag opgesteld: 'Hoe kan communicatie bijdragen aan een duurzamer imago van de intensieve veehouderij onder consumenten?’. Om een antwoord te kunnen geven op deze vraag werd gebruik gemaakt van literatuurstudie, interviews en een social media-analyse.

OrganisatieChristelijke Hogeschool Ede
OpleidingCommunicatie
PartnersSchuttelaar & Partners
Jaar2018
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk