De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Meervoudige Intelligentie: De rekenkracht van ieder kind

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Meervoudige Intelligentie: De rekenkracht van ieder kind

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Onderzoeksvraag: Wat is het effect van het toepassen van MI-methodiek op de leerprestaties van rekenen bij zwakke rekenaars in groep 4?
Door middel van een kwantitatief onderzoek wordt gekeken wat het antwoord is op de onderzoeksvraag. Dit onderzoek is een experiment waarbij gebruik gemaakt wordt van een pretest (voormeting) en een posttest (nameting).

*Acht zwakke rekenaars krijgen verlengde instructie zoals de reguliere rekenmethode van school (controlegroep)
* Acht zwakke rekenaars krijgen verlengde instructie waarbij gebruik gemaakt wordt van de M.I. didactiek (experimentengroep)

Onderzoeksuitkomsten
Uit de resultaten blijkt dat het werken met de MI didactiek tijdens de verlengde instructie een positiever effect heeft op de gemiddelde leerresultaten van de leerlingen ten opzichten van de reguliere werkwijze.

OrganisatieChristelijke Hogeschool Ede
OpleidingLeraar Basisonderwijs
Datum2012-02-01
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk