De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Tussen identiteit en realiteit : Een onderzoek naar methodeontwikkeling voor het vak godsdienst op CSG Calvijn Vreewijk

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Tussen identiteit en realiteit : Een onderzoek naar methodeontwikkeling voor het vak godsdienst op CSG Calvijn Vreewijk

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In deze scriptie wordt er onderzoek gedaan naar de spanning tussen een school met een christelijke identiteit (CSG Calvijn Vreewijk), maar met een multiculturele leerling. De identiteit van de school ligt geworteld in het verleden, maar de leerling populatie is duidelijk veranderd. Dit geeft de mogelijkheid om de leerlingen mee te nemen in het interreligieuze leerproces.
Wat betekent de spanning tussen identiteit en leerlingpopulatie voor de lessen godsdienst? En wat betekent dit voor de methode die gebruikt wordt tijdens de lessen? Waar moet rekening mee worden gehouden bij het uitzoeken van een nieuwe methode.
Er worden een aantal aanbevelingen gedaan in de richting van de godsdienstsectie en de directie van CSG Calvijn Vreewijk. Deze aanbevelingen hebben niet alleen betrekking op de te gebruiken methode, maar ook op een breder vlak binnen de school.

OrganisatieChristelijke Hogeschool Ede
OpleidingLeraar Godsdienst/Levensbeschouwing
AfdelingAcademie Theologie
Datum2011-07-19
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk