Meisjes plagen, zoentjes vragen?
Over de sociale ontwikkeling van jongens in het basisonderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Meisjes plagen, zoentjes vragen?
Over de sociale ontwikkeling van jongens in het basisonderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Jongens verschillen van meisjes, daar is iedereen het wel over eens. Dadendrang, creativiteit, speelsheid en het aftasten van grenzen zijn kwaliteiten die bij jongens veelal in het oog springen. Zij tonen initiatief, mogen graag experimenteren, zijn oplossingsgericht, tonen ambitie en hebben vaak een sterk gevoel voor rechtvaardigheid. Hun imago in het onderwijs is niet altijd heel positief: ze zouden onrustig zijn, ontoegankelijk, lui, grof, agressief of onberekenbaar. Zij willen te weinig of juist teveel.
Veelal wordt er in het onderwijs via een probleemgerichte methode gekeken naar jongens. De methode Kids Skills werkt anders. Kids Skills is een praktische en oplossingsgerichte methode om vaardigheden aan te leren. Met behulp van vijftien stappen wordt er stap voor stap gewerkt aan de vaardigheid. Voor jongens biedt deze methode een positieve uitkomst. In dit onderzoek is te lezen hoe dit in zijn werk gaat.

Organisatie | Christelijke Hogeschool Ede |
Opleiding | Leraar Basisonderwijs |
Afdeling | Academie Educatie |
Jaar | 2012 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |