Engels in het basisonderwijs, een MUST?!
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Engels in het basisonderwijs, een MUST?!
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In dit afstudeeronderzoek ben ik op zoek gegaan naar verschillende visies op Engels in het basisonderwijs. Doel hiervan was, aan het eind te kunnen aangeven welke visie aansluit bij de huidige visie en missie van De Wingerd. De onderzochte visies benaderen het Engels vanuit de hersenontwikkelings- en de taalverwervingskant. Beide richtingen geven een duidelijke voorkeur aan voor Vroeg Engels. Met name omdat kinderen op jonge leeftijd makkelijk en spelenderwijs een taal verwerven. Het geven van Vroeg Engels sluit aan bij de visie en missie van De Wingerd. Hierin wordt namelijk aangegeven dat we boeiend onderwijs willen geven en kinderen willen laten genieten van wat ze leren. Doordat de huidige kerndoelen van Engels ruimte geven voor eigen interpretatie is dit vak bijzonder geschikt om in bijvoorbeeld thematisch, vakoverstijgende vorm aan te bieden.
Organisatie | Christelijke Hogeschool Ede |
Opleiding | Leraar Basisonderwijs |
Datum | 2010-07-06 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |