De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Luistervaardigheid tweede taal

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Luistervaardigheid tweede taal

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Wat begrijpen leerlingen van groep 6/7 van een (bijbel) verhaal in een tweede taal? Deze vraag staat in mijn onderzoek centraal. Luistervaardigheid is een complex proces. De luistervaardigheid is onder te verdelen in vijf kenmerken:tekstkenmerken,gesprekspartnerkenmerken, takkenmerken, luisterkenmerken en proceskenmerken. In mijn onderzoek vertel ik vier (bijbel)verhalen in een tweede taal (Engels) en moeten de leerlingen van groep 6/7 per verhaal acht afbeeldingen in de goede volgorde leggen. Deze gegevens analyseer ik met de volgende vragen: Welke reeks hebben de leerlingen het vaakst goed gelegd? Hebben de leerlingen het begin of het eind het best begrepen? Wat is de score van de leesbaarheidsformules? In mijn conclusie breng ik deze vragen met elkaar in verband.

OrganisatieChristelijke Hogeschool Ede
OpleidingLeraar Basisonderwijs
InstituutAcademie Educatie
Gepubliceerd in
Datum2012-01-11
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk