De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Christelijke identiteit en persoonlijke leerlingbegeleiding : Een onderzoek naar de wenselijkheid van schoolpastoraat op het Johannes Fontanus College

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Christelijke identiteit en persoonlijke leerlingbegeleiding : Een onderzoek naar de wenselijkheid van schoolpastoraat op het Johannes Fontanus College

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Het betreft een onderzoek naar de wenselijkheid van schoolpastoraat op een protestants christelijke school. Ben je vanuit je christelijke identiteit verplicht schoolpastoraat aan te bieden om leerlingen te begeleiden in hun sociale- emotionele en geestelijke ontwikkeling? We willen als school namelijk bijdragen aan de ontwikkeling van de leerling en hen voorbereiden op de maatschappij. Om in die maatschappij verantwoording te dragen.

Het afstudeerproject moet een positieve bijdrage leveren aan de ontwikkeling van het vakgebied. Het resultaat is niet alleen nuttig voor het Johannes Fontanus College, maar ook voor andere (middelbare) scholen en jeugdinstanties die zichzelf qua identiteit met haar vergelijken.

OrganisatieChristelijke Hogeschool Ede
OpleidingLeraar Godsdienst/Levensbeschouwing
AfdelingAcademie Theologie
Datum2010-10-04
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk