Een hond in de klas
De invloed van een hond op de interactie tussen de leerlingenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Een hond in de klas
De invloed van een hond op de interactie tussen de leerlingenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Een onderzoek naar de invloed die een hond heeft op de interacties tussen de leerlingen. De leerlingen worden getypeerd n.a.v. van de MBTI-test. Een test die de leerlingen verdeelt in zestien verschillende persoonlijkheidstypen. Door middel van een test welbevinden, sociogram en observaties wordt er gemeten of de interacties tussen de leerlingen veranderen door de aanwezigheid van een hond. Hebben deze veranderingen te maken met de MBTI-typeringen van de leerlingen?

Organisatie | Christelijke Hogeschool Ede |
Opleiding | Leraar Basisonderwijs |
Afdeling | Academie Educatie |
Jaar | 2012 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |