Mijn juf wordt meesterlijk
Feminisering van het onderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Mijn juf wordt meesterlijk
Feminisering van het onderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
De laatste jaren is er veel aandacht voor de feminisering van het basisonderwijs. Er staan steeds minder meesters voor de klas en de basisschool lijkt steeds meer een vrouwenwereld te worden. Het vooruitzicht is dat het percentage mannen voor de klas ook alleen maar verder zal gaan dalen.
In dit afstudeeronderzoek onderzoek ik wat de verschillen zijn tussen mannen en vrouwen, en welke invloed het kleine aantal mannen in het onderwijs kan hebben op de leerlingen. Vervolgens geef ik praktische handvaten hoe je als juf nog meer kan voorzien in de behoeftes van de leerlingen, door misschien ‘mannelijke’ eigenschappen in het onderwijs te integreren.

Organisatie | Christelijke Hogeschool Ede |
Opleiding | Leraar Basisonderwijs |
Datum | 2011-12-13 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |