De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

De oriëntatiefunctie van de Zuid-Afrikaanse kranten in de context van de parlementsverkiezingen : Een onderzoek naar de berichtgeving over politiek in Business Day, The Star, Beeld & Daily Sun in aanloop naar de verkiezingen van 2009

Rechten: Alle rechten voorbehouden

De oriëntatiefunctie van de Zuid-Afrikaanse kranten in de context van de parlementsverkiezingen : Een onderzoek naar de berichtgeving over politiek in Business Day, The Star, Beeld & Daily Sun in aanloop naar de verkiezingen van 2009

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Een onderzoek naar de oriëntatie van verschillende Zuid-Afrikaanse kranten in aanloop naar de parlementsverkiezingen van 2009, waarbij Jacob Zuma (ANC) tot president werd gekozen. De analyse is gebaseerd op drie belangrijke communicatiemodellen: oriëntatiefunctie, agenda-setting en newsframing. Het onderzoek is uitgevoerd aan de hand van vier landelijke kranten: Business Day, The Star, Beeld en Daily Sun. Belangrijk
De samenvatting fungeert niet alleen als toelichting op de titel, maar ook als een sterk verkorte versie van de inhoud. Een bondige samenvatting met daarin goede trefwoorden levert de beste zoekresultaten op. Max. 250 woorden
speerpunt is de rol die de rassenscheidingvan de apartheid nog steeds speelt in het Zuid-Afrikaanse politieke landschap.

OrganisatieChristelijke Hogeschool Ede
OpleidingJournalistiek
AfdelingAcademie Journalistiek & Communicatie
Datum2010-09-27
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk