Talentontwikkeling als speerpunt van opleidingsdidactiek?
Paper t.b.v. Congres Velon/Velov, 11-12 maart 2013 te Groningen. Thema: Vakkundig Meesterschap, Meesterlijk VakmanschapWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Talentontwikkeling als speerpunt van opleidingsdidactiek?
Paper t.b.v. Congres Velon/Velov, 11-12 maart 2013 te Groningen. Thema: Vakkundig Meesterschap, Meesterlijk VakmanschapWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
De centrale vraag voor dit onderzoek is: Wat is kenmerkend voor onderwijs dat is gericht op talentontwikkeling en hoe verhoudt dit onderwijs zich tot respectievelijk een meer opbrengstgerichte en een meer ontplooiingsgerichte onderwijsstijl?
Het onderzoek omvat een kwantitatieve analyse op basis van de tweedeling opbrengsgericht en ontplooiingsgericht werken, en een kwalitatieve analyse op het specifieke punt van talentontwikkeling.
Voorgesteld wordt in het onderwijs vorm te geven aan de dynamiek van leerkrachtaffiniteiten, onderwijsbehoeften en vragen vanuit de samenleving.
Organisatie | Christelijke Hogeschool Ede |
Lectoraat | Docent en Talent |
Datum | 2013-03-26 |
Type | Conferentiebijdrage |
Taal | Nederlands |