Passend Onderwijs & Autisme : Een onderzoek naar het welbevinden van kinderen met autisme in het reguliere basisonderwijs en in het SBO, met het oog op Passend Onderwijs
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Passend Onderwijs & Autisme : Een onderzoek naar het welbevinden van kinderen met autisme in het reguliere basisonderwijs en in het SBO, met het oog op Passend Onderwijs
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Om verschillende redenen gaan kinderen met autisme naar het speciaal basisonderwijs of naar het reguliere basisonderwijs. Met Passend Onderwijs is de vraag gekomen waar kinderen beter op hun plek zitten. In dit onderzoek staat het welbevinden van het kind centraal. Een kind kan zich pas veilig voelen op school als het welbevinden goed is. Met dit onderzoek wordt antwoord gegeven op de vraag binnen welke onderwijssoort kinderen met autisme beter op hun plek zitten, wanneer het welbevinden van het kind op de eerste plaats staat.

Organisatie | Christelijke Hogeschool Ede |
Opleiding | Leraar Basisonderwijs |
Afdeling | Academie Educatie |
Datum | 2011-05-23 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |