De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Passend Onderwijs & Autisme : Een onderzoek naar het welbevinden van kinderen met autisme in het reguliere basisonderwijs en in het SBO, met het oog op Passend Onderwijs

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Passend Onderwijs & Autisme : Een onderzoek naar het welbevinden van kinderen met autisme in het reguliere basisonderwijs en in het SBO, met het oog op Passend Onderwijs

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Om verschillende redenen gaan kinderen met autisme naar het speciaal basisonderwijs of naar het reguliere basisonderwijs. Met Passend Onderwijs is de vraag gekomen waar kinderen beter op hun plek zitten. In dit onderzoek staat het welbevinden van het kind centraal. Een kind kan zich pas veilig voelen op school als het welbevinden goed is. Met dit onderzoek wordt antwoord gegeven op de vraag binnen welke onderwijssoort kinderen met autisme beter op hun plek zitten, wanneer het welbevinden van het kind op de eerste plaats staat.

OrganisatieChristelijke Hogeschool Ede
OpleidingLeraar Basisonderwijs
InstituutAcademie Educatie
Gepubliceerd in
Datum2011-05-23
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk