De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Van toeschouwer naar deelnemer : De interpersoonlijke competentie voor de docent Godsdienst/Levensbeschouwing

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Van toeschouwer naar deelnemer : De interpersoonlijke competentie voor de docent Godsdienst/Levensbeschouwing

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Is het voor een docent Godsdienst/Levensbeschouwing belangrijker om interpersoonlijk competent te zijn dan voor een docent van een ander vak? Dit onderzoek belicht deze vraag vanuit de (godsdienst)pedagogiek. Lagerwerf en Korthagen, Roebben en Pollefeyt benoemen aspecten van de interpersoonlijke competentie. De ontwikkeling van het vak Godsdienst/Levensbeschouwing wordt beschreven. Tenslotte volgt een uiteenzetting over de stelling dat juist het levensbeschouwelijke karakter van het vak Godsdienst/Levensbeschouwing vraagt om een docent die interpersoonlijk competent is.

OrganisatieChristelijke Hogeschool Ede
OpleidingLeraar Godsdienst/Levensbeschouwing
InstituutAcademie Theologie
Gepubliceerd in
Datum2011-09-26
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk