Van toeschouwer naar deelnemer : De interpersoonlijke competentie voor de docent Godsdienst/Levensbeschouwing
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Van toeschouwer naar deelnemer : De interpersoonlijke competentie voor de docent Godsdienst/Levensbeschouwing
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Is het voor een docent Godsdienst/Levensbeschouwing belangrijker om interpersoonlijk competent te zijn dan voor een docent van een ander vak? Dit onderzoek belicht deze vraag vanuit de (godsdienst)pedagogiek. Lagerwerf en Korthagen, Roebben en Pollefeyt benoemen aspecten van de interpersoonlijke competentie. De ontwikkeling van het vak Godsdienst/Levensbeschouwing wordt beschreven. Tenslotte volgt een uiteenzetting over de stelling dat juist het levensbeschouwelijke karakter van het vak Godsdienst/Levensbeschouwing vraagt om een docent die interpersoonlijk competent is.

Organisatie | Christelijke Hogeschool Ede |
Opleiding | Leraar Godsdienst/Levensbeschouwing |
Instituut | Academie Theologie |
Datum | 2011-09-26 |
Type | Bachelorscriptie |
Taal | Nederlands |