De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Professionalisering van lerarenopleiders in een kenniskring

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Professionalisering van lerarenopleiders in een kenniskring

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Onderzoek neemt een steeds belangrijker plaats in bij het opleiden van leraren. In het verlengde daarvan worden lerarenopleiders geacht competenties te ontwikkelen zowel ten aanzien van het kunnen begeleiden van onderzoek als het zelf uit kunnen voeren van onderzoek (Cochran-Smith, 2003; Swennen, Jones & Volman, 2010; Willemse & Boei, 2013). Lerarenopleiders hebben verschillende mogelijkheden om deze onderzoekscompetenties te ontwikkelen. Eén van die manieren is deelname aan een kenniskring van een lectoraat (SKO, 2008), waarin zij zelf –al dan niet samen met anderen- onderzoek leren doen naar hun eigen praktijk.

OrganisatieFontys Hogescholen
AfdelingFontys Lerarenopleiding Tilburg
LectoraatLectoraat Meesterschap
Lectoraat Vakdidaktiek van de gammavakken
Lectoraat Professionalisering van leraren en lerarenopleiders
Lectoraat Eigentijds toetsen en beoordelen
Jaar2015
TypeConferentiebijdrage
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk