De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Peilen en versterken van interactie in het reken-wiskundeonderwijs

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Peilen en versterken van interactie in het reken-wiskundeonderwijs

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In dit onderzoek is gekeken naar de wijze waarop gedurende de opleiding leraar basisonderwijs, de interactievaardigheden van tweedejaarsstudenten tijdens hun reken-wiskundelessen gepeild kunnen worden het behulp van het ontworpen Model Interactie Analyse (MIA). Resultaten uit het onderzoek laten de trend zien, dat toekomstige leraren door middel van het instrument MIA zelf kunnen ontdekken dat de eigen interactie verbetering behoeft ten aanzien van het stellen van vragen die de leerlingen aan het denken zetten, waarbij de leerlingen kunnen samenwerken en zelf aan het woord zijn. Tevens blijkt dat zij zich met behulp van het instrument bewust worden van de niveaus waarop het eigen handelen in de les plaatsvindt en leren de eerder verworven vakdidactische kennis te herkennen in de rekenles

OrganisatieFontys Hogescholen
OpleidingMaster Special Educational Needs
AfdelingFontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg
PartnersFontys Hogescholen
Jaar2016
TypeMasterscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk