Hoogbegaafd beleid
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Hoogbegaafd beleid
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Dit onderzoek is gericht op het ontwikkelen van structurele onderwijsaanpassingen voor (hoog)begaafde kinderen zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen. De wet op passend onderwijs maakt dat er steeds meer diversiteit aan kinderen op het reguliere basisonderwijs zal komen. Hierdoor zal het reguliere onderwijs dat is afgestemd op de gemiddelde leerling zich moeten ontwikkelen en het onderwijsaanbod aanpassen aan de zorg voor de onderkant en de zorg voor de bovenkant. De laatste decennia wordt er steeds meer aandacht besteed aan de ontwikkeling van (hoog)begaafde kinderen. Vanuit de overheid wordt gesteld dat er op iedere school beleid moet zijn op het gebied van werken met (hoog)begaafde kinderen.
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Master Special Educational Needs |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2013 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |